خانه / خبر و تحلیل / استقامت و ایمان حضرت زینب الگوی زنان جامعه اسلامی باشد

استقامت و ایمان حضرت زینب الگوی زنان جامعه اسلامی باشد

حجت الاسلام حسینی قمی استاد حوزه علمیه قم با بیان این که استقامت و ایمان حضرت زینب (س) باید برای همه بشریت اسوه و الگو باشد، گفت: حضرت زینب (س) در حجاب، عفاف، پاکی و پاکدامنی اسوه و الگوی جامعه اسلامی بوده و نمونه ای ندارند.

حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی، استاد حوزه علمیه قم، پنجشنبه شب مورخ ۲۵/۱/۹۶ در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که مومنان هرگز از توبه و استغفار واهمه نداشته باشند، گفت: شیطان توبه را بزرگ جلوه می دهد و همین که انسان میان خود و خدا تصمیم پرهیز از گناه و معصیت داشته باشد کافی است.

وی با بیان این که شرط پذیرش استغفار، ادای حق الناس است، تصریح کرد: اگر حق الناس به گردن انسان باشد باید آن را ادا کرده، زکات مال را بپردازد و دین خود را ادا کند و آبروی ریخته شده را نیز جبران کند.

حجت الاسلام حسینی قمی با بیان این که اگر غیبت کسی را کردید نیازی نیست تا به او رو در رو و مستقیما انتقال دهید چرا که موجب فتنه و آشوب می شود، خاطر نشان کرد: در اینصورت بین خود و خدا واسطه قرار دهید، اگر تهمتی زده اید آن را جبران کنید و ثواب زیارت امام رضا (ع)، سید الشهدا (ع) و حج مستحبی را نثار کسانی کنید که در حقشان ظلم شده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت توبه و استغفار در ماه پرفیض رجب المرجب، از بندگان الهی خواست تا در اندیشه جبران معصیت پیش آمده باشند و اگر کسی را نمی شناسند دین او را با رد مظالم جبران کنند.

وی با بیان این که مراقب وسوسه های شیطان باشید و هرگز از هیچ توطئه او ناامید و مایوس نشوید، بیان کرد: هر گناهی را که شرم می کردید تا در زندگی استغفار کنید، صادقانه با خداوند در میان گذاشته و طلب آمرزش کنید.

حجت الاسلام حسینی قمی با اشاره به داستانی از یک جوان مرتکب معصیت شده گفت: این جوان پس از ارتکاب گناه، نزد حضرت علی (ع) رفت و از ایشان خواست تا برای پاک شدن، حد الهی را بر او جاری کند، در این هنگام امیر مومنان (ع) این چنین فرمود که اگر این جوان میان خویش و خداوند توبه کند بالاتر از اعتراف در نزد من است تا حد را بر او جاری کنم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که صبر، استقامت و ایمان حضرت زینب (س) باید برای همه بشریت اسوه و الگو باشد، گفت: امام حسین (ع) با التماس دعا به حضرت زینب می خواهند تا او را در نماز شب از یاد نبرد چراکه می دانند حضرت زینب(س) در حجاب، عفاف، پاکی و پاکدامنی اسوه و الگوی جامعه اسلامی بوده و نمونه ای ندارند.

وی با بیان این که همسایگان دیوار به دیوار حضرت زینب (س) حتی برای یکبار نیز صدای این حضرت را نشنیده و قامت او را ندیده بودند، تصریح کرد: امروز حجاب در جامعه ما مبدل به آفت شده و باید خطوط اعتقادی و دینیمان را معین کنیم.

حجت الاسلام حسینی قمی در پایان با هشدار به زنان جامعه اسلامی به سبب آمار بالای پرونده های دادگاه خانواده از آنان خواست تا اگر اسراری به اشتغالشان وجود ندارد، بنیان خانواده و پرورش و تربیت فرزند را بر فعالیت اداری ارجح بدانند.

منبع:

خبرگزاری رسا

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب قاصدان نجابت ۴

این دوره ویژه فعالان عرصه جوان و قشر دانشجو و آمران به معروف و ناهیان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *