خانه / مشاوره و پرسش و پاسخ / آیا جلوگیری از خودارضایی، برای سلامتی خطرناک است؟

آیا جلوگیری از خودارضایی، برای سلامتی خطرناک است؟

سوال:

کی گفته کسی که خود ارضایی می کنه ۴۰ سال بیشتر عمر نمی‌کنه؟ شما با این نظرات فقط خرافات را در جامعه مخصوصاً در ذهن جوانان و نوجوانان دامن می‌زنید. لازم می‌دونم این مطلب رو اضافه کنم که بدن یک مرد روزانه میلیون‌ها اسپرم تولید می‌کنه و تجمع زیاد آن در ناحیه پروستات علاوه بر بروز سرطان پروستات باعث مشکلات روحی و فشار‌های عصبی می‌شود.

ضمناً من این کار رو به هیچ وجه قبیح نمی‌بینم. و به نظر من تنها راه رسیدن به آرامش روحی و جنسی قبل از ازدواج همین کار هست و اگر کسی راه حل بهتری داره لطفاً مطرح کنه که ما هم با خبر بشیم. البته به جز شعارهای گنده و پوچی مثل خویشتنداری و غیره. باید بدانید که خداوند این غریزه رو به قدری قوی در بدن انسان آفریده که خودداری از آن (خود ارضایی یا هم آغوشی) بعد از گذشت چند هفته نا ممکن است و کسی که بعد از گذشت این زمان باز تصمیم به خوشتنداری گرفته است فردی آنورمال است و به سلامت جنسی و روانی او باید شک کرد.

پاسخ:

با سلام

اولاً این که بنده یادم نیست که گفته باشم: ” کسی که خود ارضایی می‌کنه ۴۰ سال بیشتر عمر نمی‌کنه!!”

اما این که گفتید: ” تنها راه رسیدن به آرامش روحی و جنسی قبل از ازدواج همین کار هست “، دقیقاً این نظر شماست که غیردینی و غیر محققانه است؛ چون دین ما این مسئله را از جمله گناهان خودش هم گناهان کبیره معرفی کرده و در صورت اثباتش، حکم تعزیری دارد و روایات فراوانی در این زمینه داریم و از جمله مبطلات روزه که کفاره جمع لازم می‌شود، همین خود ارضایی است. امّا این که گفتیم غیر محققانه است به این دلیل است که از نظر روانشناسی، آرامش حاصل از آن موقتی بوده و پایدار نیست زیرا اگر فردی بداند که با این کار خدا را گناه می‌کند، این کار نه تنها آرامش‌آور نیست بلکه آرامش را از بین می‌برد. اگر هم اعتقادی به خدا نداشته باشد باز بخاطر ترس از عواقب این عمل که از نظر علمی ثابت شده‌اند و ما بحث آن را در مقاله فوق آورده‌ایم اضطراب به جای آرامش وجودش را فرا خواهد گرفت.

اما را حل بهتر، همان ازدواج است و اگر برایش ممکن نیست، خود را در معرض تحریکات جنسی قرار ندهد تا این که زیر فشار قرار نگیرد. فرد متدین هنگامی که کیسه منی‌اش پر می‌شود، به هنگام خواب وقتی اعضایش سست می‌گردد، محتلم شده و از عوارض ناشی از فشارهای جنسی در امان خواهد بود.

نکته آخر این که خویشتن داری توصیه پیامبر(ص) و روایات ائمه علیهم السلام به جوانان است که فرموده‌اند ” اگر امکان ازدواج برایتان فراهم نیست، روزه‌های مستحبی گرفته و خویشتن دار باشید”. مسلمانی یعنی تسلیم در برابر اوامر الهی و بنابراین اگر به راستی خدا و پیامبر را قبول دارید نباید بر خلاف ایشان حرفی بزنید.

موفق باشید

همچنین ببینید

برگزاری جشن فرشته های روزه اولی در یزد

همزمان با ایام خجسته ماه شعبان جشن تکلیف فرشته های روزه اولی ویزه دختران روز ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *