خانه / مشاوره و پرسش و پاسخ / چگونه دوست پسرم را از استمنا ترک دهم؟

چگونه دوست پسرم را از استمنا ترک دهم؟

سوال:

سلام، ازتون راهنمایی می‌خوام. دوست پسرم به خود ارضایی دچار شده از ته دل می‌خوام کمکش کنم خیلی باهاش حرف می‌زنم اون برعکس خودم اصلاً آدم مذهبی نیست واسه همین نمی‌تونم قانعش کنم. میشه یکم راهنماییم کنید؟

پاسخ:

با سلام خدمت شما خواهر عزیز!

در اینجا ذکر دو نکته ضروریست:

  1. برای تقویت اراده یک فرد نسبت به ترک یک عمل زشت، نیاز به ایجاد انگیزه است و انگیزه زمانی برانگیخته می‌شود که مضرّات عمل زشت به خوبی به وی گفته شود؛ اعم از ضررهای دنیوی، اُخروی و جسمی، و روانی و شخصیتی. و نیز تذکر داده شود که در اثر این عمل چه منافعی را از دست می‌دهد. در این رابطه می‌توان از مقاله‌ای که در سایت آمده کمک گرفت. منتهی این مقدمه کار است و به آن فرد باید کمک کنیم که زمینه‌های این عمل را نیز از بین ببرد. زمینه‌های این عمل زشت می‌تواند نگاه به نامحرم در کوچه و خیابان، دیدن فیلم‌های نامناسب، ارتباط با دوستان و افراد ناسالم و حتی داشتن رابطه دوستی با جنس مخالف و در نتیجه تحریک شدن و ارضاء نشدن باشد. بنابراین انگیزه را در او زیاد کرده زمینه گناه را از بین ببریم.
  2. همانطوری که گفته شد یکی از زمینه‌های گناه همین رابطه شما با ایشان است. اگر با هم عقد شرعی نکرده‌اید، بدانید که همین رابطه شما از جمله گناهان مسلّم است. تعجب می‌کنم که نوشته‌اید من بر خلاف دوست پسرم، مذهبی هستم. !!!

مگر نمی‌دانید که قرآن در آیاتی مانند آیه ۵ سوره مائده، از رابطه دوستی با جنس مخالف به صراحت نهی کرده و به مسلمانان توصیه می‌کند که با زنان و دخترانی ازدواج کنید که قبلاً دوست پسری برای خود نگرفته‌اند.

روایات فراوانی هم بر نهی رابطه دوستی با جنس مخالف وارد شده است که در پایین قسمتی از آن آورده شده است.

از نظر همه مراجع تقلید نیز داشتن رابطه با جنس مخالف، حرام است.

در این رابطه می‌توانید به کتاب “رابطه دختر و پسر”، نوشته شده در نهاد رهبری در دانشگاه‌ها رجوع نمایید.

همچنین ببینید

برگزاری جشن فرشته های روزه اولی در یزد

همزمان با ایام خجسته ماه شعبان جشن تکلیف فرشته های روزه اولی ویزه دختران روز ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *