خانه / خبر و تحلیل / نشست دادستان تهران درباره آسیب های اجتماعی

نشست دادستان تهران درباره آسیب های اجتماعی

جلسه بررسی آسیب های اجتماعی و ضرورت همکاری دستگاه های اجرایی و فرهنگی مرتبط با موضوع به ریاست دادستان عمومی و انقلاب تهران برگزار شد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: در مبحث حجاب و عفاف نیازمند اقدامات آموزشی، تذکر و برخورد مهربانانه با مردم هستیم اما این موضوع نباید مانع از برخوردهای سلبی با مصادیق جدی فساد شود.

عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه نشست مرتبط با آسیب های اجتماعی در جمع خبرنگاران افزود: در بحث عفاف و حجاب باید اقدامات پژوهشی صورت گیرد و از ظرفیت اتحادیه ها، اصناف، مردم مومن، بسیج، محلات و ائمه جماعات استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در خیابان ها و اماکن عمومی حتما باید تابع مقررات باشد، گفت: مبنای کار دادستانی در بحث حجاب و عفاف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و همه دستگاه ها باید در این بخش هماهنگ عمل کنند.

وی گفت: در این بخش پلیس هم باید با مردم مراوده داشته باشد و به مردم در خصوص خطرات فضای مجازی که در بحث آرایشگاه ها، ماساژ درمانی و مطالب دیگر مطرح می شود اطلاع رسانی صورت گیرد.

دادستان تهران درباره خروجی جلسه امروز گفت: برخی دستگاه ها در انجام وظایفشان، وظایف ذاتی دارند که باید هماهنگ عمل کنند و کارها و مشکلات را به گردن هم نیندازند.

جعفری دولت آبادی گفت: البته در قانون برنامه ششم، براساس نقشه راه به موضوع پیشگیری توجه جدی شده است و اگر دستگاه ها در حوزه پیشگیری بودجه های بیشتری دریافت کنند دیگر ما مجبور نخواهیم بود افراد را در کف خیابان دستگیر کنیم و نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و رسانه ملی در این بخش بسیار ضروری است.

همچنین ببینید

دوره تربیت مربی عفاف و حجاب قاصدان نجابت ۴

این دوره ویژه فعالان عرصه جوان و قشر دانشجو و آمران به معروف و ناهیان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *