خانه / پرونده ها / نظر شخصیت ها / حفظ کرامت زنان در پرتو زیبایی حجاب و عفاف

حفظ کرامت زنان در پرتو زیبایی حجاب و عفاف

حضرت آ‌یت الله مکارم شیرازی گفت: مسأله «ابتذال زن» و «سقوط شخصیت او» از جمله چالش های مهم عصر کنونی است که نیازى به ارقام و آمار ندارد.

بدون شک در عصر ما که بعضى نام آن را عصر برهنگى و آزادى جنسى گذارده اند و افراد غربزده، بى بندوبارى زنان را جزئى از آزادى او مى دانند سخن از حجاب گفتن براى این دسته ناخوشایند و گاه افسانه اى است متعلق به زمانهاى گذشته! فى المثل کسى بخواهد مسئله حجاب اسلامى را به آراى عمومى یا مشورت واگذار کند، چه بسا افرادى پیدا شود که بگویند: چه لزومى دارد ؟ بلکه در اجتماع فعلى، حجاب براى زنان مسلمان، دست و پا گیر است.

ولى مفاسد بى حساب و مشکلات و گرفتاری هاى روز افزون که از این آزادیهاى بى قید و شرط به وجود آمده سبب شده که تدریجاً گوش شنوایى براى این سخن پیدا شود. زیرا مسأله حجاب یک امر ضرورى اسلام است، و ر عایت این اولویّت در اسلام، بسیار زیبا و هماهنگ با فطرت انسانى است.

از آنجا که در روایات اسلامى چنین آمده است که: «ان اللَّه جمیل یحب الجمال ، و یحب ان یرى اثر النعمه على عبده؛ خداوند زیبا است، و زیبایى را دوست دارد! و همچنین دوست دارد آثار نعمت را بر بنده خود ببیند» لذا حجاب و عفاف از جمله مهمترین نعمت های الهی است که انطباق آن با آهنگ وجدان و نداى فطرت، زیبایی شناسی خاصی به آن بخشیده است و چه  دل انگیز است این ندا و این آهنگ.

حفظ کرامت  زنان در پرتو زیبایی حجاب و عفاف

مسأله «ابتذال زن» و «سقوط شخصیت او» از جمله چالش های مهم عصر کنونی است که نیازى به ارقام و آمار ندارد، هنگامى که جامعه زن را با اندام برهنه بخواهد، طبیعى است روز به روز تقاضاى آرایش بیشتر و خودنمایى افزونتر از او دارد، هنگامى که زن را از طریق جاذبه جنسیش وسیله تبلیغ کالاها و دکور اطاقهاى انتظار، و عاملى براى جلب جهانگردان و سیاحان و مانند اینها قرار بدهند، در چنین جامعه اى شخصیت زن تا سر حد یک عروسک، یا یک کالاى بى ارزش سقوط مى کند، و ارزشهاى والاى انسانى او به کلى به دست فراموشى سپرده مى شود، و تنها افتخار او جوانى و زیبایى و خودنمائیش مى شود.

به این ترتیب مبدل به وسیله اى خواهد شد براى اشباع هوس هاى سرکش یک مشت آلوده فریبکار و انسان نماهاى دیو صفت! در چنین جامعه اى چگونه یک زن مى تواند با ویژگیهاى اخلاقیش، علم و آگاهى و دانائیش جلوه کند، و حائز مقام والایى گردد؟! براستى درد آور است که در کشورهاى غربى، و غرب زده، و در کشور ما قبل از انقلاب اسلامى، بیشترین اسم و شهرت و آوازه و پول و در آمد و موقعیت براى زنان آلوده و بى بند و بارى بود که به نام «هنرمند و هنر پیشه»، معروف شده بودند، و هر جا قدم مى نهادند گردانندگان این محیط آلوده براى آنها سر و دست مى شکستند و قدمشان را خیر مقدم مى دانستند! لیکن پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه پس از زمانی که زن حجاب بر خود پوشید بى آنکه منزوى شود در تمام صحنه هاى مفید و سازنده اجتماعى حتى در صحنه جنگ با همان حجاب اسلامیش ظاهر شد.

آری حجاب براى حفظ شخصیّت زن است و بى حجابى، شخصیّت و کرامت زنان را درهم می شکند و زن را به موضوعى براى بهره کشى هاى جنسى تبدیل می کند.

ادامه مطلب: کلیک کنید.

همچنین ببینید

حضور زن امروز ایرانی در جامعه

‍ امام خامنه‌ای آن کسانی که کانون خانواده را تحقیر میکنند، خیانت میکنند؛ هم به ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *